Sider

torsdag 10. desember 2015

CAVm2

Denne modulen handlet om hvordan Photoshop kan brukes i arbeidet med renderbilder. Dette kan gjøres ved å modifisere teksturer før renderbildene tas, og/eller ved å etterbehandle bildene (post-prosessing).

Noen bilder fra oppgavedagene:




          Modell fra nettet

Teksturer, Camera View og Lys














   Entourage, bakgrunn og etterbehandling i PS
                 (Treet ble visst noe lyst :) 


Moduloppgaven: 

En del av meningen med oppgaven var å se fordeler/ulemper med å sette sammen entourage med enten Max eller PS.



 
  
Begynte med å legge teksturer utvendig på modellen fra CAV1



 
Hentet kotelinjer fra Acad og brukte Terrain-funksjonen i Max. 



Etter dette gikk oppgaven ut på å lage resten av scenen to forskjellige måter:

1. Lage teksturer med Cutouts som legges på plan i Max for å få til scene med entourage før render.
2. Hente renderbildet over inn i Photoshop, og bruke TIFF-filer for å lage en tilsvarende scene "manuelt".



 
       Resultatet av entourage og bakgrunn i Max (1.), ikke akkurat topp resultat.


 
 Resultatet av entourage og bakgrunn med Photoshop (2.). Noe bedre enn versjon 1, men tok lenger tid.

Konklusjon:  
Entourage med Max før render gir et OK resultat raskere, men er avhengig av at de forskjellige planene vinkles riktig. Er en stor fordel at man kan plassere plan inne i modellene (se plassering av menneskene bak rekkverket i 1.)

Entourage, bakgrunn og etterbehandling av renderbilder med Photoshop gir mer kontroll, men det kan fort bli mye pirk for å få det bra. Veldig vanskelig og tidkrevende å plassere ting bak f.eks. rekkverk etterpå.


Post-prosessing av innescene fra CAV1:


Før
Etter



Videopresentasjon




                              














Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar